Feb 23, 2011

Bad Girl Swatch

Först ut i gruppen blev Bad Girl.
Vilket jag tycker är ett passande namn.
Om man ska sminka någon till en 'bad girl' så tänker jag direkt på sotningar, mörkt blå och grått.
Så det var väl det jag hade i åtanke vid mitt första test.

Först lite swatches. Det här är första gången jag swatchar något, så jag har inte fått in tekniken riktigt. Så det blir fler än en bild för att visa färgerna <:


 Översta raden, från höger till vänser
Innocence, Gullible, Blade, Gun Metal


 Mittersta raden, från höger till vänster
Underground, Noir, Intoxicated, Envy


Sista raden, vänster till höger
Obnoxious, Abyss, Twilight, Rebel

Och sedan testade jag Gun Metal, Obnoxious, Twilight samt lite Underground och Innocence.









Den blåa var lite svår att blenda, allt det blåa försvann och blev gråaktigt så fort jag försökte sudda ihop den och den lila. 
Så där blev den en ganska skarp kant. 
Hade även lite problem med att få en jämn uttoning i v-et. Men over all, så är jag väääldigt förtjust i den här paletten! Inte skitnöjd med själva sminkningen, men färgerna är härliga att jobba med. 
Innocence är sjukt fin <: