Sep 25, 2011

Swatch: Chanel Intense Eye Pencil - 61 Noir

Oh yes! Mitt första Chanel-köp!

Var ju och åkte båt. Tänkte springa och köpa Chanels Matte-foundation, men såklart fanns det bara mörka färger.
Och om man ändå var på en rockbåt, och inte hade en vettig svart kajal med sig.. Vad gör man? Man köper en!



Det är en faktiskt ganska lång penna. Väldigt pigmenterad.

Här har jag suddat kajalen lite lätt bara. Använt lite vit highlighter och mascara.



Den sitter bättre än de flesta kajaler. Fast iofs satt IsaDoras Inliner också helt ok, om jag inte hade gråtit bort den varje gång den hamnade på våtlinjen.
Men som alla kajaler så rinner ju den långsamt nedåt om den inte blir 'fäst' med något.
Den är väääldigt mjuk och gilder lätt på. Ingen obekväma skarpa kanter eller något över huvudtaget.

Helt okej kajal om man vill spendera lite extra pengar, även om jag tror att man kan definitivt hitta en billigare och lika bra version någon annanstans <:

Eftersom jag köpte min penna i taxfree så kostade den mig 157 kronor.
Via Chanels sida kostar den $28.00, vilket är ungefär 195 kr.