Nov 28, 2012

Amethyst

Heyheyheeey!
Tried out a eyeshadow sample that I got from Tikei. A purple shadow named Amethyst. It looks gorgeous on the site and in the pan, but thats it. It applies terribly, wont stick to the lid at all and thats with a sticky primer! Just floats around in the air, and looks faded, and thats when I have packed a lot of it on the lid.
Anywho. Shaded it with a brown, matte shadow. And went out into the night, with out taking a face picture.

Ah, a minute or two ago I was scrolling the sites of TheMakeupBee, and saw a hand I recoginzed. And it did not belong to the uploader. Some searching through a blog to back it up, and then flagging the post.. Nihrida, why do I recognize your hand? Haha. Aaah, nail polish bloggers <3 p="p">

Tjatja.
Testade en skugga som jag fått som tester av Tikei. En lila skugga som heter Amethyst. Den ser fantastisk ut på sidan och i förpackningen, men det är allt. Den är fruktansvärd att försöka använda, går knappt att lägga den på ögonlocket, och då har jag ändå en klistrig bas! Den flyger mest omkring i luften, och ser urblekt ut på ögonlocket, och då har jag packat på mycket skugga.
Hur som helst. Skuggade ut den med en brun, matt skugga. Och far ut i natten, utan att ta en ansiktsbild.

Ah, för en minut eller två sedan så scrollade jag mig ignom TheMakeupBees sidor, och såg en hand jag kände igen. Och den tillhörde inte uppladdaren. Lite sökningar i en blog för att backa upp mitt minne, och sedan en flaggning på bilden..
Nihrida, varför känner jag igen din hand? Haha, aah nagellacksbloggare <3 font="font">





Products Used
EYES
Lime Crime Eyeshadow Helper
Tikei e/s - Amethyst, Fairydust
Sleek Au Naturel - Bark
Peggy Sage Cake Eyeliner
IsaDora Inliner Kajal - Blonde